Згідно ст. 21 Закону України "Про рекламу" , реклама лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики/діагностики/лікування/реабілітації повинна містити:
- об'єктивну інформацію про лікарський засіб, медичний виріб, метод профілактики/діагностики/лікування/реабілітації і здійснюватися так, щоб було зрозуміло, що наведене повідомлення є рекламою, а рекламований товар є лікарським засобом, медичним виробом, методом профілактики/діагностики/лікування/реабілітації;
- вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу чи медичного виробу;
- рекомендацію щодо обов'язкового ознайомлення з інструкцією перед застосуванням;
- текст-попередження такого змісту: "Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров'я", що займає не менше 15 % площі (тривалості) всієї реклами.
Розповсюдженним порушенням серед рекламодавців, виробників та замовників реклами є використання в рекламі лікарських засобів та медичних закладів наступних інструментів:
- зображення та участь в рекламі лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів;
- зображення зміни людського тіла або його частин внаслідок хвороби, поранень;
- розміщення спеціальних виявлень подяки, листів або уривків з них із рекомендаціями, розповідей про застосування та результати дії рекламованих товару чи послуги від окремих осіб;
- зображення і згадки імен популярних людей, героїв кіно-/теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій;
- рекомендації або посилання на рекомендації медичних працівників, науковців, медичних закладів та організацій щодо рекламованих товару чи послуги.
Проте, дані положення не поширюються на рекламу лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики/діагностики/лікування/реабілітації, яка розміщується у спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, а також, яка розповсюджується на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.
Зазначимо, що у 2020 році фахівцями відділу контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю управління захисту споживчів Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області було виявлено 9 випадків порушення у рекламі лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики/діагностики/лікування/реабілітації та накладено штрафні санкції на загальну суму 13130 гривень!