Новини

27 Листопад 12:40
Яку інформацію зобов'язаний надати споживачу суб'єкт господарювання щодо акційних пропозицій, знижок та розпродажу!
Яку інформацію зобов'язаний надати споживачу суб'єкт господарювання щодо акційних пропозицій, знижок та розпродажу!

Сезон шалених знижок незабаром розпочнеться і, як завжди, затамувавши подих, ми будемо слідкувати за вигідними пропозиціями своїх улюблених магазинів. 

Але, насамперед, варто пам'ятати, що залучити нового клієнта - головне завдання кожного реалізатора. У світі бізнесу величезна конкуренція і для приманки аудиторії використовуються різноманітні маркетингові хитрощі.

Як зрозуміти, що вас не обманюють і яку інформацію зобов'язаний надати споживачу суб'єкт господарювання щодо проведення акційних пропозицій та розпродажу?

 

У ст. 8 Закону України "Про рекламу" йдеться про те, що реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж повинна містити відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару.

Також, варто заначити, что всі умови проведення розпродажу мають бути чітко визначеними та легко ідентифікуватись, інакше - таку рекламу можна буде вважати недобросовісною стосовно споживача. 

Ст. 15 Закону України "Про захист прав споживачів" зазначає, що вживання понять "знижка" або "зменшена ціна" або будь-яких інших, аналогічних за значенням, дозволяється лише з додержанням таких умов:

  • якщо вони застосовуються до продукції, яку безпосередньо реалізує суб'єкт господарювання;
  • якщо такого роду знижка або зменшення ціни застосовується протягом визначеного та обмеженого періоду часу;
  • якщо ціна продукції є нижчою від її звичайної ціни.

А вживання поняття "розпродаж" або будь-яких інших, аналогічних йому, дозволяється лише з додержанням таких умов:

  • якщо здійснюється розпродаж усіх товарів у межах певного місця або чітко визначеної групи товарів;
  • якщо тривалість розпродажу обмежено в часі;
  • якщо ціни товарів, що підлягають розпродажу, є меншими від їх звичайної ціни.

У разі коли за одну ціну пропонується кілька товарів, робіт або послуг чи їх поєднання або якщо продавець (виконавець) надає споживачеві при реалізації однієї продукції право одержати іншу продукцію за зниженою ціною, до споживача доводиться інформація щодо:

  1. змісту та вартості пропозиції та у разі пропонування товарів, робіт або послуг за одну ціну - ціни таких товарів, робіт або послуг, взятих окремо;
  2. умови прийняття пропозиції, зокрема строку її дії та будь-яких обмежень, включаючи обмеження щодо кількості.

 

Дія вищезазначених положень поширюється також на продукцію, що є харчовим продуктом.

Особливу увагу необхідно звернути на те, що після публічного повідомлення про початок проведення розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни до споживачів повинна доводитися інформація про ціну продукції, що була встановлена до початку проведення відповідного розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни, а також ціну цієї ж продукції, встановлену після їх початку.

Будьте пильними та уважними, не дозволяйте вводити себе в оману!

Записатись
Подати скаргу