Новини

24 Квітень 14:49
Повірка лічильника електроенергії: що необхідно знати?
Повірка лічильника електроенергії: що необхідно знати?

Вийшовши з ладу, електролічильник починає неправильно підраховувати спожиті кіловати, що може призвести до неусвідомлених переплат за комунальні послуги. Найчастіше споживач просто починає сплачувати більші рахунки за електроенергію і навіть не здогадується, що справа у лічильнику, хоча зовнішньо прилад ніяк не виявляє ознак поломки. Тому, аби уникнути неприємних наслідків, важливо робити своєчасну повірку лічильника електроенергії, яка допоможе виявити й усунути несправності на ранній стадії.

Що таке повірка електролічильника та її види

Повірка — це процедура, яка дозволяє визначити придатність лічильника для подальшої експлуатації. Це найбільш точний метод діагностики приладу, який виконується профільними фахівцями. Вона буває плановою та позаплановою. Нижче розглянемо, чим вони відрізняються.

Планова повірка та терміни

Лічильники, які знаходяться в експлуатації, повинні обов'язково проходити планову повірку. Для різних типів пристроїв міжповірочний інтервал може відрізнятися. Актуальні терміни повірки лічильників електроенергії на 2020 рік:

1. Електромеханічні електронні прилади, що були виготовлені до 01 грудня 2016 року

  • індукційні (дискові) однофазні - 8 років;
  • індукційні (дискові) трифазні - 4 роки.

2. Електромеханічні електронні прилади, що були виготовлені після 01 грудня 2016 року

  • електромеханічні однофазні лічильники активної електроенергії - 8 (16)* років;
  • електромеханічні 3-фазні лічильники активної електроенергії - 4 (10)* роки;
  • електронні лічильники активної і реактивної електроенергії, однофазні - 6 (16)* років;
  • електронні лічильники активної і реактивної електроенергії, 3-фазні - 6 (10)* років;
  • лічильники активної і реактивної електроенергії з класами точності від 0,01 до 0,1 - 1 рік.

* У дужках наведені інтервали для приладів, що відповідають державному стандарту EN 62059-32-1:2016. Дані про відповідність лічильника вказуються в його паспорті або декларації. Інформацію щодо останньої дати повірки приладу обліку електроенергії можна побачити на пломбі. Тут вказуються останні дві цифри року, коли здійснювалася попередня повірка і квартал.

Позапланова повірка

Позапланова повірка приладів обліку електричної енергії виконується за запитом споживача, на підставі його офіційної заяви. Якщо прилад виявиться дійсно несправним, причому не з вини абонента, його заміна буде здійснена безкоштовно. Але, як показує практика, сумніви споживачів щодо цього часто виявляються марними. Тому перед тим, як звертатися в РЕМ, рекомендуємо попередньо провести самостійну перевірку приладу. Зрозуміло, що результати такої перевірки не будуть ідеальними, але вони допоможуть виявити очевидні проблеми.

Також позапланова повірка здійснюється в таких випадках:

  • якщо прилад обліку електроенергії був механічно пошкоджений;
  • якщо на роботу лічильника впливали сторонні пристрої або предмети;
  • якщо на лічильнику відсутні пломби із зазначенням дати останньої повірки;
  • у разі встановлення нового лічильника.

Хто має право виконувати повірку електролічильників?

Виконувати повірку електричних лічильників можуть виключно обленерго і їхні підрядники — метрологічні центри та повірочні лабораторії, які уклали договір з РЕМ щодо ведення такої діяльності. Роботи, пов'язані з демонтажем лічильника та зняттям пломб, повинні проводитися виключно в присутності самого споживача або його представника, навіть у тих випадках, коли прилад обліку розташовується за межами домоволодіння. За підсумком таких робіт складається відповідний акт. Що стосується дотримання термінів повірки, то цей обов'язок повністю покладається на операторів систем розподілу. Абоненту залишається тільки надати представнику РЕМ доступ до лічильника в потрібний час.

Вартість повірки лічильника

Планова повірка лічильників електроенергії, які є власністю абонентів фізичних осіб, а також виконання всіх супутніх робіт — демонтаж, транспортування, ремонт та монтаж, здійснюється за рахунок підприємств, що забезпечують електропостачання. Це пов'язано з тим, що дані витрати вже включені в платіжки споживачів. Якщо прилад був пошкоджений або став функціонувати неналежним чином з вини абонента — ці витрати доведеться відшкодувати зі своєї кишені. Крім того, потрібно буде сплатити ремонт або встановлення нового лічильника, якщо в цьому виникне необхідність. Ціна повірки лічильника електроенергії залежить від багатьох факторів, зокрема від розцінок самої компанії, яка буде виконувати ці роботи. Також на вартість впливають: тип приладу, місце його встановлення, потужність об'єкта тощо. Терміни повірки електролічильників найчастіше варіюються від одного до декількох днів. За час, поки приладу не було на місці або він працював некоректно, обсяг спожитої електроенергії буде розрахований на підставі середньодобового показника.

Увага! Спеціалісти відділу ринкового та метрологічного нагляду Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області надають консультаційну підтримку з питань здійснення метрологічного нагляду за законодавчо регульованими засобами вимірювальної техніки за адресою: м. Вінниця, вул. Праведників світу, 19 (кабінет №202) або за телефоном 65-88-00 (внутрішній номер 224).

 

Записатись
Подати скаргу