Новини

23 Січень 14:43
Перевірка та дослідження низьковольтного електричного обладнання
Перевірка та дослідження низьковольтного електричного обладнання

Спеціалістами відділу ринкового нагляду Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області постійно здійснюється контроль за розповсюдженням продукції та виявленням фактів реалізації товарів, які не відповідають встановленим вимогам технічних регламентів. 

На сьогодняшній день дуже складно уявити світ без побутових електричних приладів, які значно спрощують нам життя. Їх вибір на ринку величезний, але кожному споживачу необхідно знати деякі правила щодо придбання товарів для того, щоб споживати безпечну продукцію, яка не принесе шкоди життю та здоров'ю.

Купуючи будь-який прилад, варто підійти з належною увагою до якості товару. Візуально можна одразу побачити відсутність знака відповідності чи засумніватись в якості матеріалів з яких він виготовлений. Для позначення якості на товар чи на пакування має бути нанесений знак відповідності технічному регламенту, також ви маєте право отримати у продавця чи розповсюджувача супровідні документи та дізнатись інформацію щодо виробника або імпортера.

Так, під час проведення планової перевірки характеристик продукції, спеціалістами відділу ринкового нагляду Головного Управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області встановлено факт розповсюдження продукції неналежної якості, а саме: праска електрична, чайник електричний, лампа настільна, подовжувач. В ході здійснення планових заходів спеціалістами відділу було відібрано зразки вищевказаних товарів для проведення експертизи.

Відповідно до одержаних від Лабораторії випробувань і надійності ПрАТ «Вінницький завод «Маяк» протоколів випробувань встановлено невідповідності, а саме:

  • Праска електрична ALPARI ID 1076-A, згідно вимог ДСТУ EN 60335-1:2015 

п.7.1 - маркування номінальної напруги 220В;
п.7.14 - таблички знімаються легко;
п. 10.1 - відхилення від номінального значення мінус 25% (припустимо мінус 10%);
п. 28.1 - гвинти вгвинчено в ізоляційний матеріал;
п.28.4 - заходи проти ослаблення гвинтів відсутні;
п.30.2.2 - матеріал горить, незгасаючі крапоі запалюють папір.

  • Подовжувач Sokol 16 A 250 B–IP20, країна-виробник Україна, згідно ДСТУ IEC 60884-1:2007

п.6.1 - маркування номінальної напруги на корпусі 220 В; 
п.6.2 - номінальний струм розетки вище ніж вилки;
п.8.1 - відсутня ідентичність маркування стосовно навантаження (різний струм) на вилці та на розетках, що може спричинити небезпеку для споживача, а також на виробі вказано товарний або розпізнавальний знак підприємства-виробника з’єднувачів, який відрізняється від виробника на пакуванні;
п.9.1 - розміри вилки не відповідають стандартним листам;
п.14.14 - заходи проти самовільного випадання гвинтів відсутні;
р.22 - зусилля виймання вилки 5 Н замість 50 Н;
п.28.1.1 IEC 60695-2-10 та IEC 60695-2-11 - матеріал горить, незгасаючі краплі запалюють папір.

  • Чайник електричний "Livstar" LSU-1126, країна-виробник Китай, згідно ДСТУ EN 60335-2-15:2015

 р.7 (маркування та інструкції) – на різних сторонах пакування та на етикетці не співпадає інформація щодо ємності (1.8 Лтр, 1,8 Лтр,- не використані крапка та кома, які мають різне значення та несистемне позначення літру), споживаної потужності (1.800 Вт, 1,800 Watts, 1,800 Вт – використані крапка та кома, які мають різне значення), виробник невідомий; на виробі немає позначки рівня заповнення водою, відсутня інструкція на мові країни-споживача ( п.7.13), користувач не проінформований про заходи безпеки викладені у пп.7.1, 7.12;
р.10 (споживана потужність) - відхилення від номінального значення мінус 24% (припустимо мінус 10%), (маркування нагрівача – 1500 W, що не відповідає маркуванню на виробі, етикетці та пакуванні – 1800 W);
р.27 (ущемлення) – металевий корпус виробу та нагрівач не мають електричного з’єднання  з заземлюючим контактом, середені піддону корпусу чайника сліди маслянистої рідини.

За результатами проведених перевірок через невідповідність продукції вимогам технічних регламентів до суб’єктів господарювання  ГУ Держпродспоживслужби у Вінницькій області прийняті рішення:

  • щодо обмеження надання продукції на ринку шляхом тимчасової заборони надання продукції на ринку; 
  • щодо обмеження надання продукції на ринку шляхом приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами.

За порушення  суб’єктами господарювання  вимог Закону України "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції" винесено постанови про накладення штрафних санкцій. В подальшому буде здійснена перевірка ланцюгів постачання та вихід на виробників продукції, що не відповідає встановленим вимогам та її заборона до ввезення на територію України.

 

Записатись
Подати скаргу