Новини

03 Травень 15:07
Лічильники водопостачання: повірка, нарахування та сплата послуг!
Лічильники водопостачання: повірка, нарахування та сплата послуг!

1. Повірка квартирних лічильників холодної води

1.1. На підставі яких документів необхідно здійснювати повірку лічильників?

Відповідно до ст. 20 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" №113/98-ВР від 11 лютого 1998 року зі змінами та доповненнями лічильники обліку холодної води, що знаходяться у власності фізичних осіб (квартиронаймачів), підпадають під сферу державного метрологічного контролю і нагляду. Згідно п. 1 ст. 28 засоби вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, на які поширюється державний метрологічний нагляд, підлягають періодичній повірці.

Повірка засобів вимірювальної техніки - це встановлення придатності засобів вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, до застосування на підставі результатів контролю їх метрологічних характеристик. Отже, відповідно до Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" облік енергетичних і матеріальних ресурсів - електричної і теплової енергії, газу, води, нафтопродуктів тощо та проведення торговельно-комерційних операцій і розрахунків між покупцем (споживачем) і продавцем (постачальником, виробником, виконавцем), у тому числі у сферах побутових і комунальних послуг, повинен проводитися тільки по повіреним приладам.

1.2. Міжповірочний інтервал лічильників холодної води

Всі засоби обліку води повинні своєчасно, з урахуванням встановлених міжповірочних інтервалів, проходити повірку відповідно до покажчика засобів вимірювання техніки, типи яких занесені до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки України. В залежності від типу засобу обліку води (передбачений паспортом засобу обліку), встановлюється міжповірочний строк в 3 або 4 роки від дати останньої повірки. Гарантований виробником термін експлуатації приладу становить від 10 до 12 років.

1.3. Яка ймовірність проходження повірки лічильника, якщо він експлуатується понад 10 років?

У цьому випадку існує велика ймовірність, що державну повірку він не пройде, адже виробники приладів обліку гарантують граничний строк експлуатації лічильників до 12 років.

1.4. Чи можна провести позачергову повірку приладів обліку води за бажанням споживача?

У разі виникнення сумнівів щодо правильності показів квартирних засобів, споживач в установленому порядку може проводити їхню позачергову повірку за власні кошти, про що інформує виконавця (відповідно до п. 16 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630). Якщо виявлена у показах помилка виходить за межі, передбачені у паспорті лічильника, виконавець повинен здійснити перерахунок плати за споживання шляхом зменшення або збільшення її на відсоток, який перевищує встановлені межі точності для цього типу лічильника, згідно з довідкою про непридатність приладу обліку за останні два розрахункові місяці.

1.5. Що робити, якщо лічильник почав "пітніти" чи протікати?

Це сигнал до того, що з приладом не все гаразд і його необхідно замінити. Якщо це не зробити своєчасно, наслідком може бути затоплення власної квартири та нижніх поверхів.

1.6. За чий рахунок здійснюється періодична повірка квартирних приладів обліку води?

Відповідно до ст. 28 Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. Відповідно до п. 9 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року №630, періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця. Витрати на проведення планових періодичних повірок, обслуговування і ремонт квартирних засобів обліку холодної води, у тому числі їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, розпломбування та опломбування включаються до собівартості послуг з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) та відшкодовуються за рахунок відповідних тарифів.

1.7. Як проводитиметься повірка квартирних лічильників?

У визначений день до споживача прийде представник водоканалу (майстер), який обстежить місце встановлення вузла обліку.

  • Якщо при обстеженні вузла лічильник можливо демонтувати, майстер знімає останні показники лічильника, розпломбовує і демонтує лічильник. На його місце майстер встановлює тимчасову трубку або лічильник з обмінного фонду. Демонтований лічильник майстер забирає на повірку в спеціалізовану лабораторію. Повірка водоміра здійснюватиметься у термін, що не перевищує одного календарного місяця, в цей період нарахування за водоспоживання проводиться у розмірі середньомісячних показників лічильників за попередні 3 місяці. За умови проходження приладом повірки, представник водоканалу зв'язується зі споживачем та домовляється про дату та час візиту майстра для встановлення повіреного лічильника. У визначений день майстер водоканалу здійснює демонтаж трубки та монтаж повіреного лічильника і його опломбування. Після виконання робіт майстер складає акт (в 2 примірниках) з наступною інформацією: дата проведення робіт; ПІБ працівника, що виконував роботи; тип, заводський номер та показники лічильників, як демонтованих, так і встановлених; номери пломб, якими опломбовано лічильник та його з'єднувальні частини; контактні телефони центру обслуговування споживачів, за якими мешканець зможе звернутися у випадку некоректної роботи приладів. Зазначений документ даватиме право проводити розрахунки за новим приладом. Якщо лічильник не пройде повірку, водоканал поверне споживачу прилад обліку разом з довідкою про непридатність засобу вимірювальної техніки.
  • Якщо при обстеженні вузла обліку виявлено, що лічильник неможливо демонтувати, майстер складає відповідний припис споживачу на усунення виявлених недоліків. Після усунення споживачем виявлених недоліків, повірка лічильника відбувається відповідно до наведеної вище процедури.
  • Якщо споживач відмовляє в доступі майстра до місця встановлення вузла обліку, він отримає поштою письмове попередження про зняття лічильника з комерційного обліку у зв'язку з відмовою у доступі майстра. Крім того, у листі споживачу буде запропоновано самостійно демонтувати та привезти на повірку лічильник. Якщо прилад обліку пройде повірку, представник водоканалу повинен отримати доступ до нього для опломбування.

1.8. Як здійснюється нарахування за послуги водопостачання та водовідведення у разі несвоєчасного проведення повірки квартирних лічильників?

У випадку, якщо повірка лічильника не буде здійснена протягом місяця або споживач відмовиться від повірки, нарахування оплати за користування послугами централізованого водопостачання та водовідведення відбуватиметься на підставі показників загальнобудинкового лічильника, а у разі його відсутності – згідно з нормами водоспоживання.

 

 

Записатись
Подати скаргу