Новини

25 Грудень 11:41
Чи можна повернути придбаний зі знижкою товар?
Чи можна повернути придбаний зі знижкою товар?

Напередодні новорічних свят крамниці рясніють акційними пропозиціями та знижками, але у деяких магазинах можна зустріти напис "Акційний товар поверненню й обміну не підлягає". Чи дійсно товар, придбаний за акцією, не підлягає поверненню та обміну?

Позначка "Акційний товар поверненню й обміну не підлягає" суперечить нормам чинного законодавства.

Керуючись статтею 9 Закону України "Про захист прав споживачів", споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Однак, звертаємо увагу на те, що постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 р. №172 затверджено перелік товарів, які не підлягають обміну (поверненню) з підстав, зазначених у цій статті.

Керуючись статтею 8 Закону України "Про захист прав споживачів", у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, споживач в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

І тільки у разі виявлення істотних недоліків (таких, які не можуть бути усунені або для їх усунення необхідно понад чотирнадцять календарних днів) споживач має право, за своїм вибором, вимагати від продавця чи виробника повернути суму, сплачену за товар або замінити товар на аналогічний.

У разі порушення прав споживача необхідно першочергово звернутися до керівництва магазину з письмовою претензією та відповідною вимогою, а якщо вам не вдалося владнати непорозуміння самостійно - написати скаргу до Держпродспоживслужби.

 

Записатись
Подати скаргу