Новини

14 Лютий 15:14
Чи можна повернути ювелірні вироби в магазин?
Чи можна повернути ювелірні вироби в магазин?

Купівля ювелірного виробу — подія не тільки приємна, але й вельми витратна.

До придбання дорогоцінностей варто підходити обмірковано, адже вироби належної якості обміну чи поверненню не підлягають!

На жаль, навіть дорогі вироби не завжди бувають належної якості. Як правильно вчинити, якщо після придбання виробу був виявлений виробничий недолік або дефект, наприклад - випадання і втрата дорогоцінного каменю або частини золотої прикраси?

Відповідно до вимог ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів" можна вимагати заміни виробу на аналогічний належної якості, відповідного зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків або відшкодування витрат на їх усунення, але лише в тому випадку, якщо буде доведено, що недолік виробничого характеру.

Тобто, якщо людина нешанобливо користувалася виробом або за необережністю дитина пошкодила виріб, то закон захистить скоріше права продавця.

При виявленні дефекту слід звернути увагу на гарантійний строк: протягом 6 місяців при виявленні недоліку споживач може пред’явити претензії продавцю.

Споживач повинен довести, що йому продали товар неякісний. Встановити це можливо шляхом проведення експертизи за письмовою заявою споживача до  суб’єкта господарювання, у якого придбавався даний виріб. Суб’єкт господарювання має організувати проведення експертизи протягом 3-х днів з дня отримання заяви від споживача. Оплата за експертизу належить суб’єкту господарювання, але якщо експертиза доведе вину споживача, а не виробничий недолік - споживач повертає кошти за експертизу суб’єкту господарювання.

Строк повернення прикрас може встановлювати виробник. В цьому випадку вже продавець повинен доводити, що дефект виник після продажу, зі споживача ця необхідність знімається. Якщо гарантійний строк не встановлений, а на товарі вказаний строк служби товару, і в цей період виявився дефект - виробник також повинен безкоштовно його усунути.

Строк служби ювелірних виробів в багатьох випадках не вказується виробниками, в таких випадках він має не перевищувати 10 років.

Право встановлювати гарантійний строк є і в продавця, однак він не повинен бути меншим того ж строку від виробника. По цій причині при купівлі ювелірних виробів потрібно уточнити в продавця строк гарантії, вказаної виробником.     

Відповідно до правил продажу окремих видів товарів, продавець зобов'язаний забезпечити належні умови торгівлі і можливість правильного вибору покупцями товарів.     

І, зрештою, щоб уникнути зайвих грошових витрат та витрат часу - будьте уважні при купівлі виробів у магазині!

 

Записатись
Подати скаргу