Новини

11 Листопад 09:03
11 листопада - Всесвітній день якості!
11 листопада - Всесвітній день якості!

Всесвітній день якості відзначається щороку в другий четвер листопада у багатьох країнах світу. Створення цього свята ініціювала Європейська організація якості, а незабаром ідея була підтримана також Організацією Об’єднаних Націй.

Якість нашого життя визначається безліччю факторів, вагоме значення серед яких займає і якість товарів та послуг, якими ми користуємося щодня або час від часу.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про захист прав споживачів", належна якість товару, роботи або послуги - властивість продукції, яка відповідає вимогам, встановленим для цієї категорії продукції у нормативно-правових актах, та умовам договору із споживачем. 

В той час, як істотним недоліком вважається недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

  • він взагалі не може бути усунутий;
  • його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
  • він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

Спеціалісти Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області наголошують: повернути кошти чи обміняти товар неналежної якості - законне право споживача!

Відповідно до ст.8 Закону України "Про захист прав споживачів", у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Розгляд та опрацювання звернень щодо порушення прав споживачів під час придбання товарів чи послуг є одним з пріоритетних напрямків роботи Держпродспоживслужби.

Шановні споживачі, якщо під час придбання товарів або отримання послуг ваші права було порушено, а самостійно вирішити питання ви не можете - звертайтесь до Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області: м. Вінниця, вул. Максимовича, 19 або за телефоном 65-88-44 (громадська приймальня).

 

Записатись
Подати скаргу