Паперова книга скарг та пропозицій раніше була обов'язковим атрибутом не тільки всіх магазинів, але і ресторанів, перукарень тощо. Проте в наш час цифрових технологій споживачеві доступні більш ефективні способи залишити скаргу або відгук.
Нагадуємо, що Постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року №168 "Про внесення змін до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів" скасовано обов'язкове ведення Книги відгуків та пропозицій.
2 жовтня 2020 року Інструкція про Книгу відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та у закладах ресторанного господарства, затверджена наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 24 червня 1996 №349, втратила чинність.
Скасування обов'язкового застосування Книги відгуків та пропозицій не вплине на стан захисту прав споживачів, не змінить обов'язок розгляду звернень споживачів суб'єктами господарювання.
Також повідомляємо, що кожен споживач має право, у випадку порушення його законних прав, звернутись з відповідною письмовою заявою до суб'єкта господарювання. Заяву необхідно написати у двох примірниках. Перший примірник надається суб'єкту господарювання, а на другому (який залишається у споживача) – ставиться відмітка про прийняття (дата прийняття заяви, прізвище, ініціали та посада працівника, який прийняв заяву).
У разі відмови суб'єкта господарювання приймати письмову заяву, споживач має право надіслати її рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу торговельного закладу. У такому випадку буде документальне підтвердження факту направлення та/або вручення звернення суб'єкту господарювання.
Якщо суб'єктом господарювання буде відмовлено споживачу у задоволенні законних вимог, споживач має право звернутися з відповідною заявою до Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області. У заяві необхідно зазначити інформацію про найменування суб'єкта господарювання та його адресу, а також додати копії необхідних документів, які підтверджують факт придбання товару, надання послуги (квитанції, товарний чи касовим чек, квиток, талон або інші документи), обґрунтоване звернення до суб'єкта господарювання із зазначенням вимог (з відміткою про вручення чи квитанцією про направлення поштою), відповідь на звернення (за наявності) та інших документів, що стосуються порушеного питання.