Новини

05 Листопад 14:42
Чи зобов'язаний покупець залишати особисті речі в камері схову та що робити у разі їх зникнення?
Чи зобов'язаний покупець залишати особисті речі в камері схову та що робити у разі їх зникнення?

Іноді виникає ситуація, коли при вході до супермаркету покупців наполегливо просять здати особисті речі в камеру схову (зберігання), водночас біля камер схову можна побачити попередження про те, що адміністрація не несе відповідальності за схоронність цих речей.

Законодавством про захист прав споживачів не передбачено обов'язку покупців здавати свої речі в камери схову супермаркетів для реалізації права на здійснення покупок.

Проте, заклад може заборонити вхід до торговельного залу з товарами, які в ньому реалізуються, попередньо створивши відповідні умови для зберігання. В такому випадку, ви фактично укладаєте з адміністрацією договір про зберігання речей і адміністрація несе повну відповідальність за схоронність ваших речей (незважаючи на наявність оголошення про зворотне).

Згідно п. 21 постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006р. №833 "Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів" суб'єкт господарювання зобов'язаний:

  • забезпечити доступ споживачів до торговельних об'єктів без здавання на збереження особистих речей, крім товарів, реалізація яких здійснюється у таких торговельних об'єктах;
  • створити умови для збереження речей споживачів, у разі, коли вхід до торговельного об'єкта з товарами, які реалізуються в таких закладах, заборонено.

Але що робити, якщо речі зникли з камери зберігання в магазині?

У разі крадіжки ваших речей з камери зберігання, відразу ж викликайте адміністрацію закладу і поліцію. Адміністрація супермаркету несе повну відповідальність за схоронність речей, які зберігаються у камерах схову (ч. 3 ст. 937 Цивільного кодексу України).

Зберігач речей повинен відшкодувати всі збитки у розмірі їх вартості. Згадайте, що саме знаходилося у вашій сумці, детально опишіть речі поліції, щоб зафіксувати все документально.

Якщо адміністрація магазину відмовляється добровільно відшкодувати заподіяні збитки в повному обсязі, ви маєте право звернутися з відповідним позовом до суду.

 

Записатись
Подати скаргу