Програма "Споживач"

Програма "Споживач"

Головною метою інформаційно-аналітичного тижневика «Споживач» є реалізація державної програми із створення умов для здобуття необхідних знань, які допоможуть споживачам прийняти вірне рішення під час придбання товарів та отримання послуг.

Перш за все це роз‘яснення основних законів України стосовно захисту прав споживачів, коментарі до найбільш поширених правопорушень на споживчому ринку, а також корисні поради фахівців Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області.

Пам’ятка споживача

  • Будь пильним – думай, що і де купуєш! Стань «занудним» - уважно роздивись та перевір товар! Обов’язково вимагай всі документи – інструкцію, договір, гарантійний талон, касовий чек! Дотримуйся правил експлуатації! Вчись захищати свої права!

Випуск 1

  • Про утворення та структуру Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області.

Випуск 2

  • Знайомить споживачів із правилами продажу паливно-мастильних матеріалів. Дає поради поводження у випадку придбання неякісного палива, що призвело до пошкодження агрегатів транспортного засобу.
  • Роз‘яснення стосовно скарг, з якими звертаються вінничани до управління захисту споживачів, з приводу неякісного виконання робіт з виготовлення та встановлення металопластикових конструкцій. Що треба знати щоб уникнути проблем під час замовлення вікон та дверей.

Випуск 3

  • Висвітлюється необхідність дотримання суб‘єктів господарювання та пересічних громадян Закону України № 4844 "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення". Для того щоб сповна усвідомити важливість проблеми тютюнопаління наводиться офіційна "Тютюнова" статистика України, висновки експертів всесвітньої організації охорони здоров‘я.

Випуск 4

  • Детальні роз‘яснення щодо правил торгівлі товарами на відстані, а саме Інтернет торгівлі. Що повинен знати споживач, аби не втратити гроші, купуючи товари через Інтернет.
  • Про правила продажу взуття. 

Випуск 5

  • Розкриває шахрайські схеми виробників пластикових вікон і дверей. Включає інтерв‘ю зі споживачами, які вважають себе ошуканими під час замовлення послуг з виготовлення та встановлення металопластикових конструкцій. 

Випуск 6

  • Розповідає про роботу Вінницької регіональної державної лабораторії ветеринарної медицини, яка акредитована відповідно до міжнародного стандарту ДСТУ ISO/IEC 17025:2006. Всі висновки лабораторії за результатами випробувань та досліджень харчової продукції, продовольчої сировини, кормів для тварин є гарантовано неупередженими і об’єктивними та дають можливість підприємцям експортувати продукцію вітчизняних виробників за кордон без проведення додаткових процедур з підтвердження якості.
  • Репортаж з конференції стосовно підсумків проведеної роботи Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області.

Випуск 7

  • Про здійснення нагляду, обстеження, відбір зразків, проведення фітосанітарної експертизи рослин та продуктів рослинного походження, яке покладено на державну фітосанітарну лабораторію, що підпорядковується Головному управлінню Держпродспоживслужби України у Вінницькій області. Фітосанітарна безпека будь-якої держави означає захищеність її території від ризиків, які виникають в разі проникнення, розповсюдження та масового розмноження шкідників, бур`янів та хвороб рослин які, становлять реальну небезпеку і за досить короткий термін можуть завдавати значних економічних збитків. 
  • Про правила продажу овочів та фруктів.

Випуск 8

  • Відео репортаж про здійснення позапланової перевірки фахівцями Держпродспоживслужби у супермаркеті "Сільпо", що розташовується у торговельно-розважальному комплексі Мегамол по вулиці 600-річчя, яка була проведена на підставі чисельних скарг від споживачів, які були незадоволені якістю продовольчих товарів. 
  • Правила продажу риби та рибопродуктів.

Випуск 9

  • Корисні поради стосовно придбання, експлуатації та ремонту складної побутової техніки. Ця інформація допоможе споживачам уникнути характерних помилок у разі виникнення конфліктної ситуації та допоможе її швидко вирішити.

Випуск 10

  • Застереження щодо придбання іграшок новорічного асортименту іноземного виробництва, таких  як ялинкові прикраси, електричні гірлянди, що не мають необхідної, доступної, достовірної інформації про товар, та відповідного маркування. 
  • Правила продажу та користування піротехнічними виробами. Поради фахівців.

Випуск 11

  • Репортаж про проведення фахівцями Держпродспоживслужби Вінницької області позапланові перевірки на предмет виявлення порушень правил торгівлі молокопродуктами та відбору зразків для лабораторного дослідження якості продукції у супермаркетах міста.
  • Правила продажу молокопродуктів.

Випуск 12

  • Детальні роз‘яснення що до правил торгівлі товарами на відстані, а саме Інтернет торгівлі. Що повинен знати споживач, аби не втратити гроші, купуючи товари через Інтернет.
  • Що потрібно знати споживачу обираючи сучасний пилосос.

Випуск 13

  • Роз‘яснення що до термінології та правил обміну промислових товарів (як якісних так і тих що мають суттєвий недолік), або повернення грошей за придбаний товар, у термін перших 14 днів з дня купівлі товару. Наведення конкретних прикладів.

Випуск 14

  • Випуск повністю присвячений проблемі боротьби з туберкульозом. Містить застереження та перелік профілактичних заходів які допоможуть уникнути випадкового зараження небезпечною хворобою.

Випуск 15

  • Правила продажу побутової хімії. Класифікація миючих засобів, вміст шкідливих речовин та їх вплив на організм людини та оточуюче середовище. Поради з використання.

Випуск 16

  • Застереження споживачам стосовно вибору туристичної фірми. Правила оформлення договору на туристичне обслуговування. Корисні поради для приємного відпочинку.

Випуск 17

  • Роз‘яснення суб‘єктам господарювання основних вимог нового Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» , а також наказу Мінагрополітики № 39 від 10 лютого 2016 р. "Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам". 
  • Поради операторам продовольчого ринку що до здійснення реєстрації своїх потужностей та їх підготовки до весняно-літнього сезону.

Випуск 18

  • Випуск повністю присвячений проблемі боротьби з карантинним бур’яном Амброзію полинолистою. Містить застережну інформацію про шкідливість амброзії для сільського господарства та здоров’я людини. Включає корисні поради що до методів знищення бур’яну, та коментарі фахівців Дерпродспоживслужби у Вінницькій області.

Обережно – неякісний цемент!

  • Шановні споживачі! З початком будівельного сезону почастішали скарги на придбання неякісного цементу. Якщо Ви були незадоволені якістю придбаного цементу, придбали товар з порушенням ваги, без належної інформації на упаковці, помітили інші суттєві порушення – повідомте про це в Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області за телефоном (0432) 65-88-44, або звертайтесь особисто за адресою – м. Вінниця, вул. Максимовича, 19.

Випуск 19

  • Містить рекомендації щодо безпечної організації випускних вечорів, з метою недопущення харчових отруєнь. Інформація розрахована для вивчення батьківськими комітетами, класними керівниками, директорами шкіл, керівниками закладів громадського харчування.
  • Корисні поради стосовно підготовки дитячих оздоровчих закладів до літнього сезону, у відповідності до вимог санітарного законодавства України.

Випуск 20

  • Детальна інформація стосовно причин розповсюдження вірусу африканської чуми свиней. Симптоми прояву хвороби, рекомендації до своєчасного виявлення хворих тварин. Інструкція щодо дій власників приватних та сільськогосподарських господарств у випадку виявлення вірусу АЧС.
  • Роз’яснення споживачам необхідності оформлення договорів купівлі продажу у вигляді касових чеків, або інших розрахункових документів.
  • Застереження працівниками відділу ринкового нагляду про появу скарг з приводу купівлі неякісного цементу.

Випуск 21

  • Огляд стану підготовки пляжів міста Вінниці до купального сезону. 
  • Коментарі спеціалістів відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства управління Держпродспоживслужби м. Вінниці. 
  • Корисні поради що до правил поведінки відпочиваючих на воді.

Випуск 22

  • Про вимоги Технічного регламенту що до безпеки дитячих іграшок. 
  • Застереження про небезпечність деяких іграшок. Корисні поради батькам.

Випуск 23

  • Про роботу фахівців Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області з виявлення небезпечної моделі спінера CS5555 SYM0024, яка заборонена до продажу.
  • Яким має бути безпечний спінер, застереження від покупки неякісних моделей. 
  • Правила безпеки при користуванні спінером.

Випуск 24

  • Містить корисні для підприємців роз’яснення стосовно проекту Європейського Союзу «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні», який має допомогти гармонізувати відповідне законодавство України із законодавством ЄС, а також створити та запровадити правовий клімат, який сприятиме виробництву безпечних харчових продуктів і кормів та покращить експортні можливості для українських виробників. 
  • Про строки обов‘язкового запровадження операторами ринку харчових продуктів на своїх підприємствах системи контролю за безпечністю харчової продукції HACCP.

Випуск 24

  • Містить корисні для підприємців роз’яснення стосовно проекту Європейського Союзу «Вдосконалення системи контролю безпечності харчових продуктів в Україні», який має допомогти гармонізувати відповідне законодавство України із законодавством ЄС, а також створити та запровадити правовий клімат, який сприятиме виробництву безпечних харчових продуктів і кормів та покращить експортні можливості для українських виробників. 
  • Про строки обов‘язкового запровадження операторами ринку харчових продуктів на своїх підприємствах системи контролю за безпечністю харчової продукції HACCP.

Випуск 25

  • Ви придбали неякісний товар, а продавець відмовляється повернути вам гроші? Що робити у такому випадку? 
  • В програмі на прикладі конкретного прикладу, розглядається ситуація з повернення грошей за неякісне взуття. 
  • Увага! Нове у законодавстві! Реалізовувати мобільні телефони, телевізори, іншу електроніку і побутову техніку без касових апаратів протизаконно!

Випуск 26

  • Чи варто вінничанам бути занепокоєними ситуацією, яка виникла у Миколаївській області? 
  • Наскільки вірогідним є можливість зараження холерою у нашому регіоні? 
  • Що робити, аби не допустити спалаху і розповсюдження інфекції територією країни? 
  • На ці питання відповідають фахівці Держпродспоживслужби Вінницької області. 
  • Корисні поради та рекомендації для споживачів, як уникнути зараження на гострі кишкові інфекції, у тому числі холерою.

Випуск 27

  • Звідки беруться розбіжності показників лічильників за спожиті енергоресурси?
  • Для чого взагалі потрібні єдині квитанції?
  • Як, коли і яким чином необхідно вести контроль, подавати показники та здійснювати оплату за спожиту електроенергію?
  • На ці та інші хвилюючі питання від споживачів, вичерпні відповіді надають фахівці ПАТ «Вінницяобленерго».

Випуск 28

  • Потужніні світлодіодні лампи можуть бути шкідливими для зору - таке застереження оприлюднило французьке національне агентство санітарної безпеки харчування оточуючого середовища та праці Anses. 
  • Як підібрати світлодіодні лампи для освітлення кімнати?
  • Правила безпечної експлуатації світлодіодних ламп.
  • Якими новими функціями доповнюють сучасні пральні машини?
  • Корисні поради споживачам, як обрати пральну машину.

Випуск 29

  • Діти – це наше майбутнє, яке ми творимо власноруч.
  • За ініціативою первинної профспілкової організації Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області було встановлено благодійну скриньку для збору коштів на допомогу дитячим будинкам-інтернатам.
  • У програмі відтворено відео звіт відвідування працівниками Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області трьох дитячих інтернатів. 

Випуск 30

  • Деякі споживачі свідомо не вимагають у продавця товарний чек під час купівлі товарів, а потім дивуються, чому під час звернень із скаргою на якість продукції, органи державного захисту не можуть допомогти у вирішенні проблемних питань.
  • Слід пам’ятати, що чек є первинним документом, який споживач має отримати підчас купівлі товарів або отримання послуг і зберігати його до закінчення гарантійного терміну.

Випуск 31

  • У новорічні та різдвяні свята підвищується ризик виникнення харчових та алкогольних отруєнь, причиною яких можуть бути: придбання неякісних протермінованих продуктів та фальсифікату, порушення технології приготування та зберігання їжі, переїдання та словживання алкоголем, вживання несумісних продуктів.
  • Аби не провести свята на лікарняному ліжку, варто дотримуватись деяких простих правил, які допоможуть усунути всі фактори ризику потрапляння патогенної мікрофлори у продукти харчування.
  • Інтерв'ю з першим заступником начальника Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області Олександра Сорочана.

Випуск 32

  • Новенька, щойно придбана праска або електричний чайник, можуть завдати чималої шкоди своїм власникам, стати причиною пожежі або ураження електричним струмом. 
  • Яким чином спеціалісти Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області виявляють у торгівельній мережі неякісну продукцію у сегменті побутової техніки.

Випуск 33

  • Споживач, який звертається до лізингової компанії має добре усвідомлювати, що він не купує техніку, а отримує її в оренду.
  • Що краще: лізинг або банківський кредит? Плюси і мінуси довгострокової оренди.
  • За якою схемою працюють шахраї псевдолізингових компаній? Як не стати їх жертвою та не втратити власні кошти!
  • Відповіді на ці та інші запитання у новому випуску програми "Споживач".

Випуск 34

  • Матеріали випуску присвячені Всесвітньому дню захисту прав споживачів.
  • Випуск містить цікаві історичні факти та роз’яснення щодо сучасної структури Управління захисту споживачів, як підрозділу Держпродспоживслужби України.

Випуск 35

  • 4 квітня набув чинності Закон України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин", який повністю змінює підхід до перевірок виробників. 
  • Завдяки новим принципам та стандартам, кожний оператор ринку (виробник, перевізник, продавець) буде оцінюватись за ступенем ризику відповідно до системи НАССР, тобто контроль за безпечністю буде здійснюватись на кожному етапі виробництва, а не за дослідженням кінцевої продукції, як було раніше.
  • Що чекати від нового Закону та як зміниться ринок України найближчим часом ви дізнаєтесь з матеріалів випуску.

Випуск 36

  • Продавець повинен зробити гарантійний ремонт побутової техніки протягом 14 днів, а виробник забезпечити постачання запасних частин протягом всього терміну експлуатації пристрою.
  • Чи варто споживачам оплачувати послуги додаткової "гарантії від продавця"? 
  • Які несподіванки можуть чекати споживача у договорі купівлі-продажу та чому так важливо вимагати у продавця касовий чек.

Випуск 37

  • У випуску розглядаються нагальні питання стосовно причин розповсюдження вірусу африканської чуми свиней, симптомів прояву хвороби, рекомендацій щодо своєчасного виявлення хворих тварин. 
  • А також надаються необхідні рекомендації для власників приватних та сільськогосподарських господарств, які займаються вирощуванням свиней.

Випуск 38

  • Звіт про нараду-семінар з підприємствами громадського харчування, який був організований Вінницьким міським управлінням Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області.
  • У ході семінару були розглянуті зміни в харчовому законодавстві та надані рекомендації щодо безпечної організації випускних вечорів з метою недопущення харчових отруєнь. 

Випуск 39

  • Випуск присвячений темі безпечності дитячих ігрових майданчиків.
  • Відповіді на питання хто має відповідати за належний експлуатаційний стан конструкцій та прилеглої території, яку документацію повинні мати дитячі атракціони.
  • Корисні поради батькам щодо безпечного перебування дитини на ігровому майданчику.

Випуск 40

  • Навесні з'являються перші сходи карантинного бур'яну амброзії.
  • У випуску розповідається чим шкідлива амброзія полинолиста для сільського господарства та здоров'я людини та даються корисні поради щодо методів знищення бур'яну.

Випуск 41

  • Що повинен знати споживач, купуючи товари через інтернет?
  • Які вимоги чинного законодавства мають виконувати суб'єкти господарювання, що здійснюють торгівлю товарами дистанційно.
  • Також, у випуску детальна інформація щодо стану підготовки пляжів міста Вінниці до купального сезону. Чому у річці Південний Буг купання категорично заборонено?

 

Випуск 42

  • Організація та проведення літньої оздоровчої кампанії на належному рівні має стати обов’язковою складовою частиною всієї профілактичної та оздоровчої роботи, що спрямована на розвиток внутрішніх ресурсів організму, створення умов для формування, збереження та зміцнення здоров’я дитини.
  • У випуску підводяться підсумки проведеної роботи фахівцями Головного управління Держпродспоживслужби з підготовки дитячої оздоровчої кампанії у Вінницькій області.

Випуск 43

  • У випуску надається детальна інформація щодо вимог до ваговимірювальної техніки, яка використовується при проведені торговельно-комерційних операцій. 
  • А також спеціалісти розповідають про правила її есплуатації, необхідну супроводжувальну документацію та надають корисні поради споживачам. 

Випуск 44

  • Рекламна продукція, яка принижує гідність і використовує людину як сексуальний об’єкт, демонструє насильство або перевагу однієї статі над іншою - заборонена законодавством України, але, нажаль, продовжує з’являтись на постерах, плакатах, білбордах, радіо і телевізійному просторі.
  • У черговому випуску програми надаються конкретні ознаки проявів сексизму у рекламі і рекомендації щодо попередження подальшого використання дискримінаційних сюжетів при виробництві та розповсюдженні рекламної продукції.

 

Записатись
Подати скаргу