Новини

16 Лютий 12:22
Вимоги щодо оформлення "Куточка споживача"
Вимоги щодо оформлення "Куточка споживача"

Загальні умови провадження торговельної діяльності суб’єктами оптової та роздрібної торгівлі, закладами ресторанного господарства, основні вимоги до торговельної мережі, мережі закладів ресторанного господарства і торговельного обслуговування споживачів (покупців), які придбавають товари у підприємств, установ та організацій незалежно від організаційно-правової форми і форми власності, фізичних осіб – підприємців та іноземних юридичних осіб, що провадять підприємницьку діяльність на території України, встановлюють Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006р. №833 (далі – Порядок).

Однією з вимог Порядку є обов’язкова наявність у магазині (торговому залі) на  видному та доступному місці куточка покупця. 

"Куточок покупця" – інформаційний стенд з регламентованою інформацією для інформування та захисту інтересів споживачів. Такий стенд встановлюється чи розміщується на видному місці так, щоб покупець бачив його і міг підійти до нього, оглянути та ознайомитися з потрібною йому інформацією. Наявність необхідної інформації та документів в куточку споживача залежить від сфери діяльності суб’єкта господарювання.

Згідно пункту 10 Порядку, "Куточок соживача" повинен містити інформацію:

  • про найменування власника (фізична особа-підприємець, ТОВ, приватне підприємство тощо) або уповноваженого ним органу; 
  • книга відгуків та пропозицій;
  • адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
  • одержана на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами ліцензія, відповідна до встановлених законодавством вимог.

На вимогу споживача (покупця) відповідальний працівник суб'єкта господарювання повинен надати йому цей Порядок, Закон України "Про захист прав споживачів", санітарні норми, правила продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації суб'єкта  господарювання.

У разі здійснення виїзної (виносної) торгівлі, а також продажу товарів з використанням інших нестаціонарних засобів, на робочому місці продавця встановлюється табличка із зазначенням ПІБ продавця, а також відомості про суб'єкт господарювання, що організував торгівлю: 

  • для юридичної особи - найменування, адреси і номера телефону; 
  • для фізичної  особи - підприємця - прізвища, імені та по батькові. 

Усі відомості  оформляються  відповідно  до законодавства про мови.

Суб’єктам господарювання також слід пам’ятати, що куточок споживача потребує певної роботи з боку суб’єкта господарювання. Необхідно не рідше разу на тиждень перевіряти книгу відгуків та пропозицій і вживати відповідні заходи з інформуванням споживача: відслідковувати зміни законодавства; надавати об’єктивну інформацію про адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів; забезпечувати інформацією, яка в обов’язковому порядку передбачена у куточку споживача.

Розміщений на видному і доступному місці, правильно оформлений куточок споживача наочно демонструє легальність діяльності суб’єкта господарювання, відповідальне ставлення до додержання вимог законодавства та прав споживачів, відкритість і доброзичливість до споживача суб’єкта господарювання!

 

 

 

Записатись
Подати скаргу