Новини

12 Липень 09:26
Пам’ятка для українських туристів
Пам’ятка для українських туристів

Шановні туристи!

До початку подорожі, організованої туроператором/турагентом, будь ласка ознайомтесь із змістом рекомендацій, які розміщені на офіційних сайтах Мінекономрозвитку, МЗС, Мінінфраструктури, Державіаслужби, Держпродспоживслужби.

При укладенні договору на туристичне обслуговування, будь ласка, перевірте, щоб:

  • туроператор мав чинні ліцензію та фінансове забезпечення (інформація доступна на сайті Мінекономрозвитку);
  • в договорі були вказані заявлені дати вильоту та прильоту;
  • в договорі була вказана інформація про наявність трансферу;

 

  • готель відповідав заявленій категорії і це було також вказано в договорі;
  • були вказані строки відмови від туру та умови повернення коштів;
  • кожен турист мав індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
  • була наявна квитанція про оплату туру або фіскальний чек.

В подорож обов’язково візьміть з собою:

  • копію договору на туристичне обслуговування;
  • оригінал страхового полісу на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
  • контакти туроператора (турагента);
  • контакти дипломатичної установи України країни, до якої Ви подорожуєте.

У разі, якщо туроператор не надав заявлені послуги, за захистом порушених прав Ви маєте право звертатися із заявою до Держпродспоживслужби, надавши:

  • фото, - відео матеріали, копію договору на туристичне обслуговування;
  • розрахункові квитанції понесених витрат тощо.

У разі, якщо туроператор порушив ліцензійні умови, Ви маєте право звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.
Порушенням ліцензійних умов вважається невидача туристу:

  • договору на туристичне обслуговування або ваучеру (якщо договір укладено шляхом видачі ваучера);
  • договору обов’язкового (медичне та від нещасного випадку) страхування (крім випадку самостійного укладання такого договору туристом);
  • проїзних документів (квитків, в тому числі електронних квитків);
  • відсутність договорів на туристичне обслуговування з туристами або з туристичними агентами, якщо договори укладаються через них;
  • невидача платіжних документів, що підтверджують внесення туристом до каси туроператора вартості туристичних послуг (фіскальний чек, квитанція);
  • відсутність у туроператора власного веб-сайту;
  • провадження туроператорської діяльності поза межами заявлених місць провадження такої діяльності;
  • відсутність оформлених трудових договорів з найманими працівниками туроператора;
  • наявність у штаті туроператора менше ніж 30 % працівників, які мають стаж роботи у сфері туризму, або освіту у сфері туризму;
  • відсутність у керівника туроператора документа про освіту або стажу роботи у сфері туризму;
  • відсутність у туроператора копії документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності турагента, що реалізує туристичні послуги, сформовані туроператором;
  • відсутність обліку виданих туристам договорів обов’язкового (медичного та від нещасного випадку) страхування;
  • неподання туроператором статистичного звіту до органу ліцензування;
  • невідповідність місця провадження туроператорської діяльності вимогам, визначеним ліцензійними вимогами.

Права пасажирів у разі відмови у перевезенні, скасування чи тривалої затримки авіарейсів можна завантажити тут.

Вимоги до місця провадження туроператорської діяльності:

  • наявна інформаційна вивіска або інформаційна табличка із зазначенням повного найменування туроператора;
  • наявні оргтехніка та програмна забезпечення, засоби телефонного зв'язку, доступ до Інтернету;
  • при вході до місця провадження туроператорської діяльності розміщена інформація про режим роботи;
  • на видному та доступному для туриста місці розміщена наступна інформація:
  • копія документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності туроператора перед туристами;
  • відомості про керівника, заступників керівника (за наявності) та головного бухгалтера туроператора та номери їх телефонів (мобільних телефонів у разі наявності), адреси електронної пошти (у разі наявності);
  • книга відгуків та пропозицій громадян;
  • Закон України "Про туризм";
  • Закон України "Про захист прав споживачів";
  • Ліцензійні умови провадження туроператорської діяльності;
  • місцезнаходження та номери телефонів Мінекономрозвитку, відповідного територіального органу Держпродспоживслужби.

 

Записатись
Подати скаргу