Новини

20 Січень 11:45
Оприлюднені результати масштабного медіамоніторингу щодо фальсифікату вершкового масла
 Оприлюднені результати масштабного медіамоніторингу щодо фальсифікату вершкового масла

Оприлюднені результати масштабного моніторингу масла солодковершкового, який проводився в рамках медійного проєкту "СТОП Фальсифікат". 

В рамках проєкту були відібрані зразки масла солодковершкового у торгових мережах чотирьох регіонів України: Сумах, Черкасах, Новій Одесі (Миколаївська область) та в Калуші (Івано-Франківська область).

Усього було відібрано 77 зразків масла (231 пачка). Із загальної кількості по 77 пачок масла було відправлено до двох лабораторій на дослідження (Центральної випробувальної державної лабораторії Держпродспоживслужби в Київській області та Державного підприємства "Укрметртестстандарт"). Ще 77 залишились у експертів, як контрольний/арбітражний зразок.

Відповідно до етикетки, відібрані зразки масла були представлені 30-ма виробниками (28 – українських, 2 – німецьких).

За результатами лабораторних досліджень встановлено, що 16 відібраних зразків масла – фальсифікат (Суми – 3 зразки; м. Нова Одеса – 2; Черкаси – 3; м. Калуш – 8). Загальна кількість виробників, назви яких зазначалося на маркуванні фальсифікованого масла – 7.

Отримані результати експертизи оприлюднені 19 січня 2020 року в програмі "ТСН Тиждень". Матеріали будуть передані до Держпродспоживслужби України та Міністерства економіки, торгівлі та сільського господарства України та максимально висвітлені у ЗМІ для вжиття заходів.

Перелік усіх відібраних зразків у рамках моніторингу

Перелік відібраних зразків у рамках моніторингу, у яких виявлені невідповідності

Перелік зразків, які були закодовані комісією у Міністерстві розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства

Проєкт "СТОП Фальсифікат" реалізовувався із залученням журналістської команди телеканалу 1+1 "ТСН Тиждень" та за підтримки Уряду, Держпродспоживслужби та ГО "Громадський контроль захисту прав споживачів". Він спрямований на посилення захисту споживачів та очищення ринку від фальсифікованої продукції. Про старт проєкту було оголошено ще 14 листопада 2019 року, а фактично він почав реалізовуватися через місяць, 16 грудня 2019 року, - з проведення досліджень якості молочної продукції (масла), що реалізується в торгових мережах країни. За цей час всі виробники, які фальсифікували свою продукцію, мали змогу виправитися.

Всі зразки були відібрані у місцях офіційної реалізації, про що свідчить наявність чеку. Магазини обиралися випадково – за порадою споживачів під час опитування на вулиці.

Усі дії учасників, умови, місце події, супровідна документація були максимально прозорими та відкритими, оскільки все фіксувалося на відео і безперервно транслювалося в онлайн режимі.

Зразки відібраної продукції доставляються до двох незалежних акредитованих випробувальних лабораторій для проведення досліджень. Кожен зразок продукції був знеособлений та закодований комісією.

 

Записатись
Подати скаргу