Протягом першого півріччя 2019 року Сектором контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області проведено 13 перевірок суб’єктів господарювання щодо дотримання ними вимог порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, в тому числі 7 перевірок дотримання вимог порядку формування, встановлення та застосування тарифів на житлово-комунальні послуги.
Усі вказані перевірки дотримання порядку формування, встановлення та застосування тарифів на житлово-комунальні послуги засвідчили факти недотримання надавачами послуг нормативно-правових актів, якими вони регламентуються.
Зокрема, недотримання комунальним підприємством "Ладижинський комбінат комунальних підприємств" Ладижинської міської ради вимог Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 р. №1010, призвело до завищення тарифів та, як наслідок, до зайвого нарахування споживачам плати за вивезення побутових відходів на загальну суму майже 93,4 тис. грн.
Подібні порушення виявлено і в інших комунальних підприємствах, що призвело до зайвого нарахування споживачам плати за вивезення побутових відходів, і зокрема, в Якушинецькому комунально-експлуатаційному підприємстві "Сількомсервіс" Якушинецької сільської ради Вінницького району на суму 6,7 тис. грн., "Бар-благоустрій" Барської міської ради - 9,1 тис. грн., "Чисте місто" Козятинської міської ради - 19,1 тис. грн., Шаргородському комунальному підприємстві "Комунсервіс" - 7,7 тис. грн.
Крім завищення тарифів, встановлено порушення при їх формуванні та затвердженні, зокрема, включення у вартість комунальних послуг рентабельності при відсутності затверджених інвестиційних програм, погоджених в установленому порядку органами місцевого самоврядування, надання окремих послуг при відсутності затвердженого на них тарифу.
За результатами перевірок, ГУ Держпродспоживслужби у Вінницькій області до надавачів комунальних послуг, у яких виявлено порушення, застосовано адміністративно-господарські санкції на загальну суму 159,7 тис. грн., 8 посадових осіб притягнено до адміністративної відповідальності згідно ст. 165-2 та оштрафовано на загальну суму 1,2 тис. грн.
Вжитими заходами забезпечено повернення споживачам зайво нарахованих коштів на суму 118,1 тис. грн. та надходження до бюджету 79,9 тис. грн. штрафів.